Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Lite blandat

Av Bibban - 4 januari 2014 16:54

Välkommen till min nya blogg.

Länkar till min gamla blogg som avslutades december 2012,Rockragge

Nytt år, 2014 = nya utmaningar   

 

2013 var ett ganska bra år.

 

Spot fortsatte sitt liv som pensionär och trivs med det. Liite småträningar blir det så klart, men vi gör det inte så noga, bara på skoj.

 

Ragge startade lägre klass spår med godkänt resultat.Spricker tyvärr på skotten, så den karriären kanske vi får lägga på hyllan. Men vi fortsätter att spåra och träna den lydnaden i fall att det nån gång kommer att gå.

Vi har tävlat i lydnad, klass II och blev uppflyttade till klass III. Startade även i den klassen och blev uppflyttade till eliten i höstas. Den kommer att startas nån gång under året.

Så har vi även hittat en ny tävlingsform, Rallylydnad. Det kan jag säga är bland det roligaste jag har prövat. Man tror att det ska vara sååå lätt....hrmf..icke sa nicke. En massa klurigheter ju längre upp i klasserna man kommer.

Vi har i alla fall klarat av förtsa klassen, Nybörjarklassen, och kan titulera oss med RLD N   på tre starter.

Nu väntar start i fortsättningsklassen i vår. Hoppas det går bra. Men vill inte ha för bråttom för vi måste bl.a lära oss högerhandling (hunden ska gå fot på höger sida) innan vi kan starta avancerad klass och det kommer att ta låååång tid.

 

Härja tränar vallning. Just nu lite vila då, hon är på väg in i ett löp och mår lite kymigt. Ingen idé att köra henne då.

Tränar även lydnad med henne, så jag hoppas kunna starta henne, kanske i höst. Men även där är det vila.

Och så tränar vi även spår, inför en eventuell start i framtiden.

Så just nu är det bara bus   .

 

Ja det var allt för nu, återkommer med hur träningen går, eventuellt blir det en träningsblogg, vi får se.

 

Ha de gott. Kram   

 

 
 
lena

lena

4 januari 2014 18:59

kul det ska bli och läsa om era bravader. kram

http://www.tonedos.se

Bibban

4 januari 2014 19:07

Hahaha, ja vi får se hur mycket jag orkar skriva :o)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibban - 15 januari 2014 12:06

tittade fram idag lite idag , åhh så skönt det var. Jag  och M-L träffades och tränade lite rallylydnad   Efter träningen så var jag kvar och tränade bl.a lite högerhandling med RockRagge och så blev det bus med dom andra två.   På onsda...

Av Bibban - 6 januari 2014 20:07

Började året med nyårsvallning på Nyårsdagen       Tyvärr ska ju Härja in i ett löp, och blir då väldigt låg, så det blev inte så mycket vallning för henne. Men det var trevligt ändå, träffade ju dom andra i vallgänget och så blev det även lite ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards